وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا| کسب مدال‌های نقره و برنز توسط نمایندگان ایران در دسته 81 کیلوگرم

12:18 - 30 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۶۲۱۹
رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان آسیا صبح امروز با برگزاری مسابقه دسته 81 کیلوگرم نوجوانان آسیا پیگیری شد و دو نماینده ایران به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند.

خبرگزاری میزان - در ادامه مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که از ۲۶ تیر ماه در تاشکند ازبکستان آغاز شده، صبح امروز (پنجشنبه 30 تیر ماه) در چهارمین روز از این رقابت‌ها، امیرحسین قربانی و ایلیا صالحی‌پور دو نماینده نوجوانان ایران در دسته 81 کیلوگرم به روی تخته رفتند که قربانی طلای حرکت یکضرب، برنز دوضرب و نقره مجموع را از آن خود کرد و صالحی‌پور هم یک نقره دوضرب و 2 برنز یک‌ضرب و مجموع را به دست آورد.

رقابت گروه A نوجوانان و گروه B جوانان دسته 81 کیلوگرم قهرمانی آسیا، از ساعت 10 صبح با رقابت 9 وزنه‌بردار آغاز شد که ایلیا صالحی‌پور و امیرحسین قربانی دو نماینده کشورمان که در دو رده سنی شرکت کرده بودند.

امیرحسین قربانی وزنه‌های 125، 136 و 141 کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب و همچنین وزنه‌های 155 و 165 کیلوگرم را در حرکت دوضرب مهار کرد و فقط در ثبت آخرین حرکت دوضرب خود یعنی وزنه 172 کیلویی ناموفق بود.

ایلیا صالحی‌پور تمامی وزنه‌های 121، 127، 134، 152، 159 و 171 کیلوگرم را در حرکات یک‌ضرب و دوضرب را با موفق پشت سر گذاشت.

امیرحسین قربانی با رکورد 141 کیلوگرم مدال طلا حرکت یک‌ضرب را کسب کرد. در حرکت دوضرب وزنه 165 کیلوگرمی را مهار کرد و به نشان برنز دست یافت. وی با ثبت مجموع 306 کیلوگرم به گردن‌آویز نقره رسید.

ایلیا صالحی‌پور هم رکورد 134 کیلوگرم را در حرکت یک‌ضرب ثبت کرد و مدال برنز گرفت. وی وزنه 171 کیلوگرم را در حرکت دوضرب را بالای سر برد و نشان نقره را از آن خود کرد و در نهایت با حدنصاب 305 کیلوگرم گردن‌آویز برنز را در مجموع به دست آورد.

دنیس پولوبویارینوف از قزاقستان نیز با ثبت وزنه‌های 140 کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب، 173 کیلوگرم در حرکت دوضرب و 313 کیلوگرم در مجموع مدال طلای این وزنه را به دست آورد.

رده‌بندی حرکت یکضرب:
۱- امیرحسین قربانی(ایران): ۱۴۱ کیلوگرم
۲- دنیس پولوبویارینوف(قزاقستان): ۱۴۰ کیلوگرم
۳- ایلیا صالحی‌پور(ایران): ۱۳۴ کیلوگرم

رده‌بندی دوضرب:
۱- دنیس پولوبویارینوف(قزاقستان): ۱۷۳ کیلوگرم
۲- ایلیا صالحی‌پور(ایران): ۱۷۱ کیلوگرم
۳- امیر حسین قربانی(ایران): ۱۶۵ کیلوگرم

رده‌بندی مجموع:
۱- دنیس پولوبویارینوف(قزاقستان):۳۱۳ کیلوگرم
۲- امیر حسین قربانی(ایران):۳۰۶ کیلوگرم
۳- ایلیا صالحی‌پور(ایران): ۳۰۵ کیلوگرم

رقابت‌های گروه A دسته 81 کیلوگرم جوانان فردا (جمعه 31 تیر ماه) ساعت 20 به وقت تهران با حضور 6 شرکت‌کننده برگزار می‌شود و همچنین رده‌بندی نهایی امیرحسین قربانی و ایلیا صالحی‌پور در رده جوانان مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *